Елвс Пресл

Современные танцы
Современные танцы: Елвс ПреслЕ́лвс Ааро́н Пре́сл (англ. Elvis Aaron Presley або Elvis; *8 счня 1935, Тупело, Мсссп —†16 серпня 1977, Мемфс, Теннесс) — славнозвсний американський спвак актор. Незважаючи на те, що рокв з 30 сплило з дня його смерт, Елвс Пресл вважаться надал чи не найуспшншим поп-музикантом ХХ столття. Встановив чимало рекордв, понин неперевершених, у царин звукозапису. Став настльки популярним, що бльшсть людей зазвичай дозволя соб люб'язно звати його по-простому «Елвс», а з його особою пов'язане словосполучення «Король рок-н-ролу», а в США — частше просто «Король», англ. The King.

Ранн роки (1935—1953)
Дитинство
Елвс Пресл народився близнюком у см' Вернона ледс Пресл (англ. Vernon and Gladys Presley), проте його брат, Джесс Гарон, не вижив. См' Пресл жилось нелегко — справи погршились, коли батько майбутнього спвака у 1938 роц вдсидв два роки у в'язниц за пдробку банкових чекв. Сам Елвс з дитинства виростав в оточенн музики й релг: неодмнно вдвдував церкву та спвав у церковному хор. Мати Пресл особливо стежила за манерами сина, прищепивши тому на все життя виняткову ввчливсть пошану до старших. Уже на сво одинадцятирччя Елвс отримав замсть велосипеда, на який см'я не могла соб дозволити,— тару. Ймоврно, на такий вибр вплинув перший музичний успх Елвса, адже за деклька мсяцв до того отримав вн приз на ярмарку за виконання американсько народно псн «Стара ввчарка» (англ. «Old Shep»).

У Мемфс
У вересн 1948 року см'я Пресл перехала в Мемфс, штат Теннесс, де й були кращ можливост для батька Пресл знайти роботу. Саме у Мемфс Елвс бльш усвдомлено цкавився сучасною музикою: по радо слухав кантр, традицйну естраду, — а також передач з негритянською музикою: блюз, бу-ву, ритм-енд-блюз. Часто вдвдував вн квартали Бль-стрт у Мемфс, спостергав гру чорних блюзменв та бродив по негритянських магазинах: пд х впливом вироблявся в Елвса стиль одягу, яким яскраво видлявся серед нших.

Закнчивши школу лтом 1953 року, 18-рчний Пресл працював водм вантажвки, а вже 18 липня Елвс зайшов у фоностудю Сема Фллпса,— записав пд гтару псн «Щастя мо» (англ. «My Happiness») «Почина тод краятись серце мо» (англ. «That’s When My Heartache Begins»). Платвка мала бути подарунком матер Пресл, — але насправд, як сам ззнався вн, зробив запис, бажаючи почути, як саме звучатиме власний голос на жорсткому нос. А вже для себе, Елвс записав ще одну платвку 4 счня 1954 року з пснями: «Нколи не стоятиму тоб назавад»/«Не однаково було б без тебе мен» (англ. «I'll Never Stand in Your Way»/«It Wouldn't Be the Same Without You».) — та деклька мсяцв до запису навть встиг вн виступити в клуб та навть на деклькох концертах. Намряючи вже тод безумовно стати музикантом, Елвсу ще доводилося застановлятися над жанром, у якому доведеться йому попрацювати: виконуватиме оспел церковн гмни, чи гратиме кантр? Секретарка фоностуд «Сан-Студо» (англ. Sun Studio), зантересувавшись, записала дан та координати Пресл, коли той на питання про виконавця, до якого наближаться його спв, вдповв,— що такого нема. (х далог став майже легендарним: англ. I said, "What kind of singer are you?" He said, "I sing all kinds." I said, "Who do you sound like?" He said, "I don't sound like nobody.") Попросивши у не передзвонити йому, коли тльки у фрм Фллпса, яка випускала тод в основному негритянську музику на лейбл «Сан-Рекордс» англ. «Sun Records», буде потрбно спвака, — Елвс неодноразово зупинявся у фоностуд в над одержати там же роботу.
8 комментариев
avatar
(продовження)

Записи для Sun Records (1954—1955)
[ред.] «That's All Right»
У червн 1954 року Сем Фллпс планував записати деклька псень для «Сан-Рекордс» для цього запросив знайомих йому гтариста Скотт Мура контрабасиста Бла Блека. У пошуках вокалста вн таки скориставсь пдказкою секретарки та взяв Елвса Пресл. Незважаючи на те, що спочатку нчого виразного не виходило, репетиц у студ таки продовжувалися деклька тижнв. А вже 5 липня, коли музиканти на перерв псля запису балади «Люблю тебе, тому що…» (англ. «I Love You Because») стали награвати «Усе гаразд, (мама)» (англ. «That’s All Right (Mama)») (була це блюзова композиця Артура Крудапа),— Пресл, Мур Блек додали й несподваного ритму. Почувши в студ грання, Фллпс спитав музикантв, що саме вони грають, а т призналися,— що й сам не знають. Флпс попросив х повторити те ж саме та записав псню; аналогчним чином записано услд хт Бла Монро «Синй мсяць Кентукк» (англ. «Blue Moon of Kentucky»). Так народилося i побажане звучання, за яким ненароком шукали Сем Фллпс сам Пресл. Сингл «That’s All Right» (з «Blue Moon Of Kentucky» на зворотному боц) вийшов 19 липня 1954 року — розйшовся тиражем двадцяти тисяч екземплярв, завдяки майже безперервному його програванню на радохвилях Мемфсу.

Перш сингли виступи
За формулою першого синглу (запис одн сторони на основ блюзу, запис зворотно — на основ кантр) були випущен протягом року так платвки: «Good Rockin’ Tonight / I Don't Care If the Sun Don't Shine» (вересень 1954 р.), «Milkcow Blues Boogie / You're a Heartbreaker» (счень 1955 р.), «Baby, Let's Play House / I'm Left, You're Right She's Gone» (квтень 1955 р.), «I Forgot To Remember To Forget / Mystery Train» (серпень 1955 р.). Ус ц псн стали не тльки незаперечним артистичним досягненням для самого спвака, але i класикою рок-н-ролу, зобов'язаного свом розвитком неабияким чином саме записам Елвса Пресл для «Сан-Рекордс» англ. «Sun Records». Слд вдзначити, що ранн платвки Елвса не називали тод рок-н-ролом (термн тод ж нечасто використовували), а по-простому вважалися новим рзновидом кантр, адже прзвисько Елвса Пресл в т роки було «Хллблл кет» (англ. «Hillbilly Cat», у якому «гллблл» — застарла назва кантр). насправд, рання музика Пресл викликала ряд суперечностей: тод ж радослухачам ставало незрозумло, чи спва блий виконавець, чи негритянський (до реч, расизм був тод складовою життя американського Пвдня); незрозумлий був жанр (адже популярна музика з початку столття чтко класифкувалась, а Елвса год класифкувати за старими схемами), — одним словом, поднання всх елементв американсько культури ставиться в заслугу Елвсу Пресл.

Лтом 1954 року почалися перш виступи Пресл, Мура Блека: на афшах колективно звалися вони «Blue Moon Boys». Незважаючи на провал у знаменитому радоконцерт «Гранд-Ол-Опр» (англ. Grand Ole Opry) у Нешвлл у вересн того року, виступи «Blue Moon Boys» проходили з зростаючим успхом: багато гастролювали по Пвдню, особливо по Техасу, нод з ними здили новоявлен, майбутн зрки естради та «Сан-Рекордс» Джонн Кеш Карл Перкнс. З жовтня 1954 року музиканти стали постйними учасниками суботнх радоконцертв «Лузана Хейрайд». Саме тод народилася на сцен характерна хореографя рухв Пресл, яка полягала в несамовитому розгойдуванн стегон у поднанн з емоцйними рухами рук тла, — що й викликало безпрецедентне збудження публки.
avatar
(продовження)

Ц виступи, а також i нов сингли, сприяли зростанню популярност спвака на американському Пвдн, а вже в середин 1955 року — в нацональному масштаб (сингл «I Forgot To Remember To Forget» зайняв перше мсце в хт-парад категор кантр в журнал «Бллборд» англ. Billboard). Це привернуло увагу полковника Тома Паркера, длового пвденця, що опкувавався тод ж зркою кантр Хенком Сноу. Протягом року Паркер придивлявся до Пресл, перш нж укласти контракт з спваком у серпн 1955 року на управлння його справами (хоча формально колишнй мпресаро Пресл — Боб Нл ще рк залишався його менеджером). Паркер розумв обмежен можливост «Сан-Рекордс» шукав вихд на вдомш лейбли. Нарешт, зацкавленсть виявили «аР-С-Ей Рекордс» англ. «RCA Records», що 20 листопада 1955 року пдписали контракт з Пресл. (RCA також передбачливо викупили весь каталог звукозаписв Пресл з «Сан-Рекордс» англ. «Sun Records» за 40 000 доларв, з яких 5 000 призначалися особисто Пресл).

Король рок-н-ролу (1956)

Телевиступи нов записи
У дол Елвса Пресл став поворотним 1956 рк, принсши йому не тльки всеамериканську, але й свтову славу. Першим синглом Пресл на RCA стала чуттва блюзова композиця «Heartbreak Hotel»[1]. Псня з колишнми записами на «Сан-Рекордс» нчого спльного не мала — це насторожило RCA; проте х побоювання виявилися марними: сингл зайняв перше мсце та розйшовся тиражем бльш мльйона екземплярв. Услд вийшли на ринок сингли «Blue Suede Shoes» «I Want You, I Need You, I Love You» [2], а також перший довгограючий альбом «Elvis Presley», який уперше в стор звукозапису перевалив мльйонну вдмтку. Слдували тод й перш телевиступи, викликаюч шок в Америц й миттву любов тисяч американських пдлткв: музика, одяг, рухи, манери молодсть Елвса — все це було несхоже на звичайних виконавцв кантр, не згадуючи вже про традицйних естрадних спвакв, наприклад [[Френк Снатра]|Френка Снатру]]. Одночасно пднялася ще хвиля обурення з сторони старшого поколння, яке бачило в Пресл лише вульгарнсть бездарнсть. Особливо негативну реакцю викликало телешоу Мльтона Берля, де в червн 1956 р. Елвс вперше виконав «Hound Dog»[3], що створило Елвсу Пресл мдж «бунтаря», дарма що спвак нколи таким себе не вдчував, а по-простому являвся природним своми жестами й манерами. Прикладом вдношення до спвака може бути телеведучий Ед Салван, який спочатку заявив, що для Пресл нема мсця в його шоу, — а потм не тльки запросив спвака на деклька передач, але й заявив у прямому ефр, що Елвс Пресл «соб дйсно порядний молодий чоловк».

Лтом 1956 року виходять сингл «Hound Dog / Don't Be Cruel», а восени другий альбом «Elvis» — той нший зайняли 1- мсця; до цього часу Пресл досяг мжнародно популярност завдяки випуску платвок за кордоном (особливий — достатньо стабльний — успх у Пресл був залишаться в Великобритан Нмеччин). У жовтн американський журнал «Вар'те» нарк Пресл «королем рок-н-ролу». Тод ж полковник Том Паркер став диним мпресаро Елвса Пресл.
avatar
Полковник Том Паркер
Паркер був досвдченою вельми серйозною людиною в шоу-бзнес. Для свого головного незабаром диного клнта Елвса Пресл вн «вичавлював» по максимуму з всх переговорв, не раз встановлюючи рекорди за сумою договрних операцй. Мж Пресл полковником був укладений контракт, вдповдно до якого 50 % йшло особисто Пресл, а нш 50 % контор Паркера. Полковник не втручався в музику Пресл або його особисте життя, проте сам, у свою чергу, був абсолютно необмежений в свой господарськй дяльност. сну думка, що Пресл втрачав мльйони унаслдок непдконтрольних фнансових схем Паркера, крм того, безлч доходв не враховувалася податковою службою, з якою псля смерт спвака почалися проблеми у його спадкомцв. Том Паркер першим дав початок масовому виробництву атрибутики виконавця популярно музики, лцензюючи випуск авторучок, гтар, годинникв, календарв, одягу та ншого з портретом або просто м'ям Елвса Пресл.

Багатьма рокв потому стало вдомо, що Том Паркер був насправд нелегальним ммгрантом з Голланд, що прихав в США в кнц 1920-х г.; його справжн м'я було Андреас Корнелус ван Куйк, а в «полковники» вн був присвячений 1948 року; за життя Елвса ц факти не були розголошуван.

Кнодебют армя (1956—1959)

Перш фльми
Успх Елвса Пресл в популярнй музиц вдкривав йому шлях в Голлвуд, чим негайно скористався Том Паркер, що уклав контракти з студями 20th Century Fox Paramount. Першим фльмом за участю Пресл став «Нжно мене люби», прем'ра якого вдбулася 15 листопада 1956 року. Пресл грав другорядну роль виконав лише чотири коротк псн, але того тижня саме на нього йшли мльйони глядачв у кнотеатри. Давня мря Елвса стати актором здйснилася. 1957 року вийшли ще два фльми «Любити тебе» «Тюремний рок», що стали миттвим комерцйним успхом.

Четвертий фльм Пресл «Кнг Креол» (1958) вважаться найбльш артистичною роботою Пресл в кно, спочатку його роль призначалася для Джеймса Дна. Музичний матерал перших фльмв Пресл був високо якост, абсолютно не поступаючись його звичайнй студйнй робот. Паралельно, в 1957—59 рр. продовжували виходити один за ншим сингли, що займали 1- мсця: «Too Much[4], «All Shook Up»[5], «Don't»[6], «A Big Hunk O'Love»[7] н.

Армя «Мемфська мафя»
24 березня 1958 роки Елвс Пресл був викликаний армю США, що намагалася отримати спвака з 1956 року. Звстка про вдхд Пресл в армю викликала протести в кран серед молод: у адресу арм президента йшли листи з вимогами вдмнити службу для спвака. Це було взамовигдне пдпримство: для Пресл пдвищити його репутацю серед ширших верств населення , для арм пдняти, таким чином, престиж служби привернути нових солдатв. В кнц року Пресл направляють в Захдну Нмеччину, в Фрдберг пд Франкфуртом. Але перед цим в особистому житт спвака трапилася трагедя: 14 серпня у Мемфс померла його мати.

У арм Пресл виконував звичайн обов'язки, нарвн з ншими рядовими. Проте, свй вльний час вн проводив з розмахом, недоступним ншим солдатам: вдвдував кабаре Парижу, здив в талю, купував автомобл. Пресл жив на окремй квартир разом з своми друзями, вивезеними з Америки. Трохи пзнше цей постйний антураж з друзв родичв отримав в прес прзвисько «Мемфсько маф». Деяк члени «маф» знали Елвса ще з школи, деяк з'явилися пд час служби в арм. Поступово сформувався кстяк «Мемфсько маф», до якого перодично додавалися нов члени. Вони оточували Пресл впродовж його подальшому життю день нч, виконуючи рзномантн функц: охоронцв, лакев, концертних промоутерв, музикантв, , нарешт, просто друзв, без яких Пресл не мг знаходитися. Саме вони представили йому на однй з вечрок в Герман 14-рчну Прсциллу Буль, яка незабаром займе в житт Елвса важливе мсце.
avatar
Заручник кнондустр (1960—1968)
3 березня 1960 року Елвс Пресл повернувся до Америки був демоблзований. Вдразу ж почалися записи в студ — спвак нчого не записував з червня 1958 року. Пдсумком став альбом, що вийшов через мсяць «Elvis Is Back!», що зайняв 2-е мсце вважаться одню з кращих робт Пресл. З вропи Елвс вивз неаполтанськ псн: «O sole mio», «Sorrento», «La Paloma», як музикант переспвав англйською. Протягом 1960 року вийшли нов сингли «Stuck On You»[8], «It's Now Or Never»[9] («O sole mio») «Are You Lonesome Tonight?»[10], що зайняли 1- мсця, в хт-парадах. Це не було рок-н-ролом; для всх стала очевидною змна не тльки музики, але й мджу Пресл, що шокував свох поклонникв появою на телепередач Френка Синатри. Вдтепер його творчсть адресувалася не стльки любителям рок-н-ролу, скльки звичайним слухачам популярно музики. Крм того, за планом Тома Паркера, акцент кар'ри Пресл повинен був перемститися в бльш прибуткову сферу кно, що, власне, вдбулося. Пресл перестав давати концерти, проте завдяки кно його могли побачити клька разв в рк мльйони людей по всьому свту.

Першим псляармейським фльмом став «Солдатський блюз», що оповда, цлком природно, про службу американського призовника-танкста в Нмеччин. Фльм, не зважаючи на холодн реценз, виявився одню з самих комерцйно успшних кноробт 1960 року. Не меншою популярнстю користувалася звукова доржка до фльму з 12 пснями. Успх фльму переконав Паркера самого Пресл в правильност вибору. Услд вийшли фльми «Зрка, що палахкотить» «Wild In The Country», як стали спробою кностудй дати Пресл звичайний художнй кноформат (тому псень в них майже не було). Проте ц фльми чекало комерцйне фаско. Тод було виршено повернутися до музично-комедйного жанру, пдсумком чого став фльм «Блакитн Гава» (1961), що виявився одним з лдерв касових зборв 1960-х рр. в США який закрпив формулу подальших кнофльмв Пресл. Успх «Блакитних Гавав» зумовив подальший шлях спвака: вн майже перестав записувати альбоми з звичайною, неголлвудською музикою: з 1960 по 1968 рр. вийшло всього 5 таких альбомв (з них два з госпел) проти 20 альбомв з звуковими доржками до фльмв.

Сюжети фльмв були побудован з урахуванням можливост Пресл виконати до 10-12 псень; при цьому спваков давалися екзотичн рол: то вн грав спортсменв-автогонщикв, то ндйцв, то арабського заручника, то модного фотографа, то танкста, то боксера, то ковбоя та н. Професйн кноактори актриси другого плану, як правило, значно поступалися Пресл в популярност, фльми спецально писалися для спвака; проте, у ряд фльмв з Пресл появлялися крупн зрки Голлвуду: Чарльз Бронсон, Енн-Маргарет, Ненс Синатра, Урсула Андресс, Анджела Лансбер, Мер Тайлер-Мур навть Курт Рассел, що знявся дитиною в швидкоплинному епзод. У фльмах героя Пресл обов'язково оточували двчата, одночасно вводилися маленьк сценки з дтьми, Пресл позицонувався як кно для вс см'.

Прсцилла
У березн 1963 року до матку Пресл «Грейсленд» привозять Прсциллу Буль, з якою Пресл продовжував сплкуватися весь час псля вд'зду з Нмеччини. За домовленстю мж батьками Пресл, 17-рчнй Прсцилл було дозволено залишитися жити в Грейсленд, при умов, що вона вдвдуватиме щодня приватну католицьку школу. При цьому сам Пресл весь свй час проводив в Голлвуд, знмаючись у фльмах влаштовуючи вечрки з «мемфсською мафю». В кнц року пд тиском батькв полковника Пресл вимушений був зробити, нарешт, пропозицю. Веслля вдбулося 1 травня 1967 року. Перший час Пресл явно отримував задоволення вд смейного життя, проте незабаром псля народження в березн 1968 року дочки Лзи-Мар, вн став вддалятися вд Прсцилли , врешт-решт, повернувся до звичного йому способу життя.
avatar
Зустрч з «Бтлз»
До середини 1960-х рр. бтломаня стала також явищем американського життя. У свй перший призд до Америки на початку 1964 року Beatles вталися в прямому ефр телеграмою вд Пресл. З того самого моменту почалися спроби влаштувати зустрч мж «лверпульською четвркою» та долом х юност. Нарешт, 27 серпня 1965 року зустрч вдбулася в будинку Пресл в Калфорн. Весь захд був проведений в строгй тамниц: няких фотографй, прес-релзв, тощо. Музиканти обмнялися подарунками, через годину були захоплен грою на гтарах (Beatles з здивуванням виявили, що у той час Пресл захоплювався грою на бас-гитар). Зустрч з Пресл справила глибоке враження на Beatles.[2] У самого Пресл, не зважаючи на його щирий нтерес гостиннсть, були змшан вдчуття: врешт-решт, саме Beatles стали мимовльною причиною того, що музика Пресл перестала бути популярною. Пзнше Пресл перенс сво неприйняття культури хпп та х музики на Beatles, бачивши в них джерело всього антиамериканського (проте, це не заважало йому виконувати х псн на свох концертах).

Кнець кнокар'ри
До 1967 року Елвса Пресл став обтяжувати його одномантне кно, в якому вн продовжував знматися (виходило по три фльми в рк); хоча вирватися з студйних контрактв було нелегко, справа була не тльки в них. До того моменту рок-музика змнилася до невпзнання, десятки груп «британського вторгнення» сам складали, грали спвали сво псн, як тепер задавали тон вс ндустр. Для Пресл майже не залишалося мсця (насправд, його сингли займали 1-е мсце в хт-парадах останнй раз на рк), необхдне було нове звучання, вдмнне вд стандарту кнопсень. В кнц 1967 початку 1968 рр. Пресл став записувати сингли в стил кантр, що дозволило йому вдрватися вд застарло манери звукових доржок: «Guitar Man» (1967), «U. S. Male» (1968). Але справжнй переворот його кар'ри наступив лтом 1968 року.

Повернення (1968—1969)
Телешоу на NBC
На початку 1968 року Тому Паркеру прийшла дея виступу Пресл на телебаченн; проект представлявся як рздвяний вечр з спваком, який би виконав пару традицйних псень. Проте даний сценарй Паркера не був приведений в життя. Продюсер NBC Ств Бндер вдчув в Пресл приховане бажання того зробити щось радикальнше цкавше, нж виконання «White Christmas». У результат було розроблено барвисте шоу, що складалося з деклькох фрагментв: джем-сейшна, виступу на сцен театральних постановок. Саме джем-сейшн, з старими друзями, включаючи Скотт Мура, збудив в Пресл хвилювання «живого» виступу перед публкою повернув його до витокв його музики: блюзам рок-н-ролу. Зйомки проходили 27—30 червня 1968 року. Одягнений в чорну шкру, деально вдповдаючу мджу «короля рок-н-ролу», спвак виконав сво стар хти «Heartbreak Hotel», «Blue Suede Shoes», «All Shook Up» нов композиц «Guitar Man», «Big Boss Man», «Memories» та багато нших. Апофеозом шоу була остання псня, «If I Can Dream», пройнята пафосом соцально вдозви, нехарактерним, загалом, для Пресл (сингл, що вийшов в тому ж роц, з пснею розйшовся в клькост мльйона екземплярв). Шоу було показане 3 грудня 1968 роки на канал NBC отримало безлч похвал з боку критикв повернуло Елвсу Пресл нтерес широко публки, що на той час викреслила «короля рок-н-ролу» з сво уваги. Музикант продовжував знматися у фльмах, що з кнця 1966 року приносили все менше прибуткв, але спвати в них майже перестав. Останнм, 31-м за рахунком художнм фльмом у кнокар'р Пресл став «Змна характеру» (1969 р.), у якому вн виконував зовсм не комедйну роль доктора, що працю в мських трущобах. У 1969 роц Пресл остаточно повертаться з Голлвуду назад в свй маток «Грейсленд» у Мемфс.
avatar
Початок концертно дяльност (1969—1973)
[ред.] Лас-Вегас
Псля шоу на NBC було виршено, що Пресл знов почне виступати перед публкою, спвак навть оголосив про свтове турне. Концертним полгоном був вибраний Лас-Вегас, що був з 1940-х рр. зосередженням не тльки грального, але музичного бзнесу: спваки, як правило, укладали контракти на цлий мсяць виступв в готелях.

У Лас-Вегас проводилася безлч вечрок, як часто вдвдував Пресл, там же проходили зйомки його фльму «Хай живе Лас-Вегас» (1964), Том Паркер знав всх крупних длкв, — в цлому, Лас-Вегас був природним вибором перших концертв, крм того, на Пресл стилстично впливав приклад британця Тома Джонса, що виступав в кнц 1960-х рр. в готелях Лас-Вегаса успшно поднував рок-н-ролл традицйн поп-балади, звучання яких збагачувалося присутнстю естрадного оркестру. Саме такий формат вибрав для себе Пресл.

31 липня 1969 року спвак вдкрив свй перший за 8 рокв концерт для широко публки в готел «нтернациональ» в Лас-Вегас. За сезонним контрактом Пресл зобов'язаний був виступати в цьому готел кожен серпень лютий по два концерти в день протягом подальших 5 рокв (контракт був потм вдновлений). Виступи отримали успшн реценз в прес, услд вийшли записи з концертв (альбоми «Elvis In Person At The International Hotel», 1969, «On Stage», 1970).

Незабаром Пресл знайшов свй сценчний образ. У новому сезон лютого 1970 року спвак з'явився в слпуче блих костюмах-комбнезонах, створених його особистим модельром. На кожен сезон або концерт у Пресл було приготовано безлч костюмв рзних кольорв фасонв, часто прикрашених стразами розшитих золотом. Саме цей мдж Елвса Пресл досьогодн самим впзнанним мтованим. З четвертого сезону (лютий 1971 року) вс концерти Пресл вдкривалися увертюрою Рхарда Штрауса до його музично поеми «Так говорив Заратустра», а закнчувалися (ще з 1969 року) пснею з фльму «Блакитн Гава» «Can't Help Falling In Love», доспвавши останн строчки яко спвак пд оглушливий барабанний дрб гуркт труб поспшно покидав сцену вмить вижджав. Конферансь через пвхвилини оголошував: «Елвс тльки що покинув будвлю». Ця формула була зведена Пресл майже в ритуал, який вн незмнно виконував кожного разу впродовж вс сво концертно дяльност 1969—77 рр.

[ред.] Нов проекти
Все лто 1970 року йшли зйомки першого документального фльму про Пресл «Справа йде так» («That's The Way It Is»), що вийшов у кнотеатрах в листопад того ж року. Глядач змогли побачити, як Пресл запису нов псн, репетиру, виступа на сцен в Лас-Вегас. Частково показан у фльм багатоденн записи в студ того лта дали матерал для нових альбомв «That’s The Way It Is» (1970), «Elvis Country» (1971) «Love Letters From Elvis» (1971). В основному це були поп-балади кантр-хти. Псля нових записв березня—червня 1971 року, що вийшли на альбомах 1971—73 рр. («Wonderful World Of Christmas», «He Touched Me», «Elvis Now», «Elvis»), регулярна студйна дяльнсть Пресл практично припиняться, зводившись вдтепер до епзодичних нетривалих записв з мнмумом дублв; у свою чергу, нердким стало включення в альбоми записв з концертв, що стали головним акцентом кар'ри Пресл. «Burning Love» (1972) став останнм синглом Пресл, що зайняв за життя спвака верхню строчку американського хт-парада (2-е мсце). При цьому Пресл користувався стабльним успхом в Великобритан, де нердко його сингли займали мсця вище, нж в США.
avatar
У листопад 1972 року на екрани вийшов новий документальний фльм, знятий весною того року пд час турне Америкою «Елвс на гастролях», що принс пвмльйона доларв в перший тиждень прокату номнувався на премю «Золотого глобуса». Тод ж Пресл знову оголосив про сво плани свтового турне, не раз до цього так само анонсувалось, але яке так нколи не вдбулося (за одню з версй проблема полягала в мпресаро Пресл, що не мав закордонного паспорта з-за його заплутаного ммграцйного статусу).

Тим часом було пдготовлено безпрецедентне шоу на Гаваях «Aloha From Hawaii». Супутникова трансляця концерту з Гонолулу 14 счня 1973 року збрала, за пдрахунками, бльше мльярда телеглядачв по всьому свту. [4] Через технчн особливост виступ був показаний в самих США лише в квтн, а в травн подвйний альбом з записом концерту зайняв 1-е мсце в американському хт-парад (це було останн перше мсце за життя спвака).

На квитках на пдготовчий трансльований концерти на Гаваях не було вказано цни — кожен глядач мг заплатити скльки мг; вс отриман грош Пресл були потм передан до Фонду з боротьби з раком м. Чи Ку в Гонолулу. За життя Пресл його добродйнсть фактично не освтлювалась. Тим часом, щороку вн посилав чеки на суму в тисячу доларв до 50 добродйних установ Мемфсу; влаштовував добродйн концерти, платив за свох друзв, родичв нод зовсм стороннх людей. Крм добродйност, Пресл любив робити подарунки: вс його друз були не раз обдарован машинами (одного разу вн вдразу придбав 14 лмузинв, як тут же роздав; клька разв вн дарував х абсолютно незнайомим йому людям). Елвс також купував будинки, оплачував веслля рахунки свох друзв. На одному з концертв вн зняв свй перстень вартстю майже в см тисяч доларв вддав його з сцени невдомй йому особ з публки. Не раз в середин ноч вн разом з друзями раптом з'являвся в автосалонах, ювелрних магазинах; нод вн знмав на нч цлком весь кнотеатр або парк атракцонв для себе «мемфсько маф».

Останн роки (1973—1977)
Проблеми з здоров'ям
Через деклька тижнв псля гавайського концерту Пресл вдгравав свй восьмий сезон в Лас-Вегас, протягом якого спваков вперше довелося пропустити деклька виступв. Стали давати знати про себе проблеми, що накопичилися, з здоров'ям. Вже впродовж багатьох рокв Елвс Пресл був залежний вд офцйно прописуваних лкв, як стали для нього наркотиками.[5] Спочатку все почалося з армйських днв, коли музикант його оточення приймали лки, щоб мати можливсть проводити вльн ноч безперервно. Потм стали бути потрбним лки, щоб можна було заснути. Залежнсть же почала розвиватися псля повернення з арм в Голлвуд з його вечрками нчним життям. У Голлвуд Пресл став також вживати лки, направлен на втрату ваги, щоб пдтримувати форму для фльмв (а потм концертв). Щльний графк сезонних виступв в Лас-Вегас (два концерти в день, опвдн пвнч, протягом 4 тижнв) також не давали природного розслаблення: були потрбн лки, щоб заспокотися псля збудження вд виступу, потм щоб знов знайти бадьорсть.
avatar
У результат на початок 70-х рр. Пресл знаходився у великй залежност вд прописаних лкв, органзм спвака став не витримувати подбно медицини; до цього додалася глаукома лвого ока, виявлена в березн 1970 р. (що змусила спвака носити темн окуляри), проблеми з шлунком. Через хворобу все частше стали пропускатися концерти (особливо протягом виснажувальних сезонв в Лас-Вегас); у жовтн 1973 року Пресл вперше потрапля до лкарн, де проходить тривале очищення органзму; у 1975—77 рр. спвак пддаться госпталзац ще клька разв. Важливо вдзначити те, що сам спвак абсолютно не вважав вс ц лки наркотиками, оскльки вони видавалися за рецептами його лкуючих лкарв, тому Пресл не мг сам усвдомити цю проблему намагатися виршити. Натомсть вн вважав за краще уважнше вивчати медичн характеристики свох лкв, щоб уникнути побчних ефектв можливого передозування.

Це лкарське навантаження позначилося на повсякденному житт Пресл: у нього розвивалася пдозрлсть: кмнати його особняка були обладнан комункацйною системою «Intercom», що дозволяла цлодобово зв'язуватися з охоронцями; також по матку були встановлен камери стеження. Крм того у спвака повнстю змнився режим. Вс його кмнати в Грейсленд й в готелях були в напвтемряв, за допомогою кондицонерв в його спальн встановлювалася гранично холодна температура, яку мг переносити спвак (вкна готельних номерв також заклеювалися фольгою, щоб не допустити сонячного свтла тепла). До сну Пресл вдходив вранц, а прокидався в другй половин дня. Такого ж розпорядку дотримувалося його найближче оточення «мемфська мафя» (у 2006 «Грейсленд» вдбулася виставка на тему нчного життя Пресл «Elvis After Dark»).

Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.